FRI FRAKT ÖVER 500 KR - SNABBA LEVERANSER

Vanliga frågor

Nedan har vi samlat några av våra mest vanliga frågor och svar. Om du inte hittar svaret på just din fråga är du välkommen att höra av dig!

Kontakta oss på webshop@sebago.se

Produktinformation

Vilken storlek ska jag välja? - De allra flesta plagg och skor i vårt sortiment har en klassisk passform vilket innebär att du ska välja den storlek som du normalt använder. Använd gärna vår storleksguide som finns angiven på respektive artikel för att se våra måttlistor.

Produkten är slut. När kommer den in i lager igen? - Kontakta vår kundtjänst för information om eventuell påfyllning.

Order

Kan jag ändra, lägga till och ta bort varor på min beställning? - Vi kommer att börja behandla din beställning fortast möjligt. Så fort vårt lager börjat behandla din order är det inte längre möjligt att göra ändringar i den. Detta inkluderar att ändra vara, storlek eller leveransadress.

Kan jag avbryta min order? - Ja om INTE vårt lager börjat behandla den. Hör av dig direkt om du önskar avbryta din beställning så kanske vi hinner stoppa den.

Kan jag beställa till andra länder? - Vi skickar inom Sverige, Finland och Danmark i dagsläget.

Hur aktiverar jag erbjudanden? - Om du har en rabattkod anger du den i kassan så dras rabatten av automatiskt. Detta syns direkt innan betalning gått igenom.

Kan jag kombinera rabattkoder? - Nej, du kan inte använda flera rabattkoder för samma köp.

Faktura

Vilka betalsätt kan jag välja? - Vi arbetar uteslutande med Klarna Checkout för betalning och de erbjuder i sin tur en rad olika betalningssätt. För mer information om Klarna se deras hemsida www.klarna.se.

När kommer min faktura? - Så fort din order har packats på vårt lager så skickas fakturan från Klarna.

Varför syns inte min retur på fakturan? - Vi hanterar din retur fortast möjligt när den anländer till vårt lager. Så fort den är hanterad regleras också fakturan i Klarna. Om det gått väldigt lång tid sedan du skickade tillbaka varan så är du välkommen att kontakta oss. Återbetalning via Klarna kommer att ske inom max 30 dagar.

Leveranser

Hur mycket kostar frakten? - Fraktkostnaden är 50 kr om inte ordervärdet överstiger 500kr, då skickar vi fraktfritt.

Vart kan jag hitta leveransinformation om mitt paket? - När ditt paket finns att hämta hos valt ombud får du ett sms med utlämningsinformation.

Hur lång är leveranstiden? - Om din order inkommer före kl. 12:00 en vardag skickas den i regel samma dag. Leveransen tar normalt 1-2 dagar men kan förlängas under vissa tidpunkter, så som röda helgdagar, högsäsong eller rea. Under sommaren kan det hända att våra hanteringstider för byten och reklamationer blir lite längre.

Vart kan jag hämta mitt paket? - Standardleverans sker till ditt närmsta PostNord-ombud.

Jag har inte fått min orderbekräftelse. Är mitt paket på väg? - Om du inte mottagit en orderbekräftelse på ditt köp så har det förmodligen inte gått igenom och du bör kontakta kundtjänst.

Hur länge ligger min order kvar på postombud? - Paketet ligger kvar i 7 dagar innan det returneras till oss. Vid ej uthämtat paket debiteras kunden fraktkostnaden på 50 kr.

Återköp och fria byten

Kan jag byta till en annan storlek? - Det går bra att kostnadsfritt byta till en annan storlek eller färg i samma artikel men om du önskar byta vara helt och hållet behöver du lägga ett nytt köp och returnera tidigare beställning.

Hur länge gäller öppet köp? - Vi hoppas såklart att du skall vara nöjd med ditt köp men om du skulle ångra dig så har du enligt distansavtalslagen 14 dagars ångerrätt inom Sverige. Detta gäller från den dag som du mottog produkten.

Hur returnerar jag? - Om du vill returnera din vara använder du blanketten och retursedeln som finns bifogad i ditt paket. Alla varor returneras till vårt lager i Billdal och bör vara oanvända och packade i originalförpackning med eventuella märkes-tags och liknande kvar på plagget. Returfrakten kostar 50 SEK som vi drar från återbetalningen av varan. Efter det att vi får tillbaka varan kommer återbetalning via Klarna att ske inom max 30 dagar. Notera att du som kund har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss!

Vad gör jag om jag saknar returfraktsedel eller returformulär? - Kontakta oss så mailar vi en ny retursedel och/eller formulär.

Vad gör jag vid fel på varan? - Om du upptäcker ett fel på varan och vill reklamera den så kontakta oss innan du skickar tillbaka den. Detta för att vi skall kunna hjälpa dig på bästa sätt. Viktigt är att du har tillgång till både ordernummer och artikelnummer samt mailar oss en bild på skadan så att vi lättare kan hjälpa dig. Vid godkänd reklamation ersätter vi dig även för returfrakten.

Övrigt

Hur registrerar jag mig för nyhetsbrev? - Det finns ett kontaktformulär längst ner på varje sida i vår webshop där du kan fylla i din maildress.

Jag behöver kontakta Kundservice för frågor. Vart vänder jag mig? - Har du några frågor eller synpunkter är du välkommen att maila oss på webshop@sebago.se eller slå oss en signal på 031-91 45 00. Vi finns tillgängliga mån-fred kl. 9:00 - 16:00. För frågor gällande Klarnas fakturatjänster ber vi dig vänligen kontakta Klarna i första hand. Ha gärna ditt ordernummer till hands.